Thursday, February 9, 2012

mata hari and the rumba dance

paranoia , dendam dan benci manakan lari sendiri. tanpa satu 'titik emosi', paranoia itu mungkin tiada jadi duri,
mungkin tidak pernah berpaksi dalam rumi-juli. perjalanan yang ditempa, pernah kau tanya kenapa aku suarakan nama mereka dalam kisah kita? aku tidak mungkin mencari mereka untuk tanah haram tubuh mereka, aku cuma mahu cari siapa tuhan mereka. mungkin dulu, kau kurang pernah faham kenapa, dan terus menari dalam paranoia kau sendiri, biar dihidang seribu pramugara, tapi mana mungkin mereka capai titik mutlak yang ku selit pada jiwa tanah tubuh yang hilang. sudah dilapurkan, "ambillah syurga itu, aku cukup dengan tuhan ku". andai sisa-nota ini tiada dapat kau amati, biar kini aku terang dari jauh, syurga itu dunia, dunia yang masih ada jirim. kalau kau kata aku pilih mereka, maknanya, kau belum ketahui yang aku sentiasa ingin mencium tiap bentuk 'ruh' kamu. biar hitam tampak dari belakang, biar kejam ditikam sedalam-dalam, biar hilang rasa tubuh ini, yang ku ingin dakap itu cinta ruh di setiap nafas mu. bukan dalam bentuk jirim dan tidak punyai sebarang jisim.

the reason why i kept being silent when i was with you, i just want to hear you breathing and let the soul dancing together.

aroma di ruangan itu berubah. Tercium bau hati yang terpanggang.
aku menangis karena panjangnya perjalanan dan sedikitnya bekal.
biar esok aku masih dalam luka, biarkan saja supaya derita itu terus milik aku.


-seremban, kopi tarik, peter stuyvesant , kuning-hijau.


*untuk satu jawapan yang lagi terang, dengar bebelan si pemain kata ditengah balada.
amanda imani

No comments:

Post a Comment