Saturday, January 22, 2011

antara kau dan bulan , KEKITAAN ( kebebasan )

sinar , cahaya pantulan dari bulan, cermin pantul membias macam cermin mimpi. aku lihat kau , aku nampak aku, aku lihat kau lagi, aku tanpa kata nampak kita jadi satu. kemanusiaan itu umpama kekitaan, kitaran kehidupan di ranjang kekufuran. jauh kau jatuh dalam ombak peluh.

penat dengan monolog dramatik, ianya kisah seorang epik dengan gaya bebas berakrostik yang mana subjeknya kekal statik sebagai satu, subjektif berobjektif dan relatif.

kekitaan itu barangkali hyperbola terma cinta dari tuhan. menciptakan, mentafsir dunia dengan hanya simbolisma mukjizat yang khilafnya terpancar dari sinar cahaya, seterang cahaya purnama. indah.

apa mahu kamu lihat bulan terbelah dua? tidak cukup dengan kesatuan, apa perlu pasangan hingga mahu lihat bulan terbelah dua? bergumpal kegampangan denotasi atas akan apa ada sekalian. kekitaan , satu framakasi illusi tercipta dari langit, mengapa tidak alam semesti terbentang luas di alam semesta? semesra?

tulisan, simbolisma ciptaan yang membentuk satu sistem propaganda mahupun agenda. " aku mula faham, propanya sangat berbudi, dengan bahasa berima, sampaikan cita demi cerita.

henti konotasi! basi!

manusia perlu kembali amati hak asasi, hak awam, hak kebenaran , hak keperluan. melalui fasal ke-5 dalam perlembagaan institusi perlembagaan, seorang pemimpin haruslah menhidayahi keperluan kepada rakyat pimpinannya. sekiranya Isa a.s. memerintah, asalkan dia mengerti akan fasal-fasal kepimpinan ini, dia boleh dibiarkan memimpin pimpinannya. kita dunia sama rata, apa salahnya sekiranya si gila yang akalnya terbius akan damak cinta, mendepani khilaf khalifah. jangan pandang pada bayangan, rujuk pembayangan..

mereka kata pemboleh ubah ironi itu ada tiga, dimalarkan, diMANIPULASIkan dan bergerak balas. fixed, manipulated and responding variables.

2 31 24 MO 2011

hipokrasi dikatakan demokrasi, yeah!

sejarah ulang lagi dan menjarah lagi. kau kata kita tidak dapat kawal api? kau silap, sebab dalam badan kita terdapat jarah-jarah zarah-zarah api, tanah, angin , air dan api. tiada tetapi, tetap dari ilahi.

KEKITAAN itu kedengaran onomatopoiea. pengkajian ifrath itu mungkin satu teknik pengkhususan pengkajian pengajian. "Thesis tanpa kertas".

menyambut seruan dari kawan , menyiring seiring di satu jalan, dan kesedaran akan kejahilan bermain di benak kognitivasi , lekat dengan oxymoronisasi - kesan-kesan kejahilan. dibutakan dengan framework satu diskusi si bodoh yang terdiperbudayakan dengan kebodohan si pemboleh ubah "pembodohan". menambah lagi pemboleh ubah. di sini, ianya adalah satu emansipasi dengan menyelerakkan kebebasan ,  melepaskan burung dari sangkar. "Terdiperbudayakan" ,  satu ilusi hasil kertas kerja framakasi para illusionist yang kononnya mengre’evolusikan  subject kepada intersubjection. I-nessy dari dalaman – satu.


“yang cerdik  membodohkan , yang bodoh diperbodohkan, membudayakan pembodohan atau pembudayaan membodohkan” - =) hentikan penindasan
Dan dari buku rujukan, ianya adalah satirement yang telah berulang dan yang akan mengulangi. It is a style that use elements of irony , ridicule, exaggeration, understatement n sarcasm , human or absurdity to criticize human behavior or society. Which mean, pre-judge. Human was born naturally contradict with this kind of attitude. 
kekitaan itu memang sukar untuk lari daripada prejudis yang menilai tanpa mengkaji. manusia tetap manusia. - similiarization.

speaker ; 
-suara dari dalam, 
(pelakon monolog dramatic)


  1.  simbolisma ; suggestopedia, framework
  2. "einstein, he was nothing without his imagination" , Mark Twain
  3. pasar pagi hari ahad , 9hb januari 20sebelas, harian bangsat, artikel 4 fasa 2
  4. "diari seorang makcik" ,  fatimah , penerbitan kelab socialis dasar kependudukan.
  5. pengkajian ifrath , http://sepisatunota.blogspot.com/2010/12/pengkajian-ifrath-carot-marot.html
  6. kebebasan , http://generasieraremaja.blogspot.com/2010/12/kami-nak-kebebasan.html
  7. critical appreciation , kristina she didn't know i exist - catct22
  8. "we are not writing history ,  we were history"-rahmat, written.
  9. free hair or free air? oxygen are free, love for all, equality
  10. hentikan penindasan , =) , facebook , diskusi 4;20 petang, revolusi 1699

    No comments:

    Post a Comment